Про автора

Пиптя Світлана Петрівна

Дата народження: 25.09.1978 року.
Освіта:
вища.
Закінчила:
Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В.Винниченка у 2000 році
Спеціальність за дипломом:
вчитель географії та біології.
Педагогічний стаж:
21 рік.
Категорія: Вища кваліфікаційна.
Педагогічне кредо:
«Щоб стати справжнім педагогом, вихователем дітей, треба віддати їм своє серце, пройти школу сердечності, тобто, пізнати серцем все, чим живе, про що думає вихованець»

В.О.Сухомлинський

Проблема, над якою я працюю як заступник з навчально-виховної роботи«Формування управлінської компетентності заступника керівника шляхом самоосвітньої діяльності, розвитку творчих можливостей, самовдосконалення»

Проблема, над якою я працюю як вчитель - «Підвищення компетентності учнів через використання інноваційних методів навчання в контексті положень нової української школи в галузі біології та природознавства»

Провідною ідеєю моєї роботи є: формування в учнів емоційно – ціннісного ставлення до природи, до себе, до загальнолюдських цінностей; прагнення до якісного кінцевого результату; високий рівень працездатності; здатність долати труднощі; творче ставлення до справи, праці; прагнення до вдосконалення; здатність до прийняття відповідальних рішень; комунікабельність; здатність до співпраці, співтворчості; здатність до самоосвіти, самореалізації, саморозвитку; вміння орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі.

Актуальність та ідея досвіду
        Одним з основних завдань моєї роботи є становлення в учнів цілісного світогляду, формування життєвих компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, виробництво; оволодіння засобами пізнавальної діяльності. Саме така особистість, яка володіє основними компетентностями зможе успішно самореалізуватися в соціумі як свідомий громадянин, відповідальний сім’янин, професіонал; особистість, здатна відстоювати свої життєві цінності, а також піклуватися про них. Проблема, над якою я працюю, спонукає до знаходження різноманітних підходів щодо організації навчальної діяльності учнів на своїх уроках.
          Новизна досвіду полягає в оригінальному використанні інноваційних технологій (інтерактивного навчання, методу проєктів, проблемного навчання, колективного взаємонавчання, ІКТ, елементів дослідницької роботи) в урочній та в позаурочній діяльності.
         Користуючись різними джерелами інформації, додатковою літературою, учні заповнюють таблиці, складають схеми, порівнюють, класифікують, аналізують. Ці методи забезпечують глибоке і стійке засвоєння знань, розвивають мислення та пам'ять. Використовуючи навчальні презентації даю учням можливість змістовно ознайомитися з темою і отримати відповіді на запитання, що виникають, а при подальшому самостійному вивчені теми за допомогою презентації засвоїти практичні прийоми створення запитів і, нарешті, спробувати свої власні сили. Тобто, використання мультимедійних технологій забезпечує наочне подання інформації, яка в такому випадку краще засвоюється і перетворює процес навчання на цікавий інтерактивний діалог.
         Застосовуючи компетентнісний підхід в системі вивчення біології – я прогнозую, діагностую діяльність учнів, як наслідок – співпраці вчителя з учнями у науково-дослідницьких проектах, роботах МАН, олімпіадах, Всеукраїнських туристсько-краєзнавчих експедиціях, конкурсах. Окремі теми курсу біології проводжу у формі тренінгу, або циклу інтерактивних вправ. На окремих етапах уроку використовую відео фізкультхвилинки на патріотичну тематику та різні інтерактивні вправи такі як: «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Дискусія», «Криголам», «Метод прес»,«Капелюх скарг і пропозицій»; різні ігрові методи: «Капелюшна дискусія «за» і «проти»», «Акваріум», «Евристична бесіда», «Аукціон ідей», «Активізуюча вікторина», «Точка опори», «Метод спроб і помилок», «Експрес-тест», робота в парах, в групах, знайди помилку, хрестики-нулики, склади правила.

 Аналіз результатів професійної діяльності

2018 / 2019 н.р. : І місце (біологія) – 10 клас  Западнюк Анна, ІІ місце (біологія) – 11 клас Харатян Діана, ІІІ місце (біологія) – 11 клас Вюн Наталія, ІІІ місце (екологія) – 10 клас Западнюк Анна, ІІІ місце у ІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України – 10 клас Западнюк Анна

Результати ЗНО–2019: Харатян Д. – 189 бали (оцінка 11); Бородавка А. – 182 бали (оцінка 10); Вюн Н. – 179 бали (оцінка 9); Литвиненко Д. – 166 бали (оцінка 8);

2019/2020 н.р. : І місце (біологія) – 11 клас Западнюк Анна, ІІІ місце (біологія) – 9 клас Чипівський Антон, ІІ місце (екологія) – 11 клас Западнюк Анна

2021/2022 н.р.: І місце  (екологія) – 11 клас Толошна Валерія, ІІ місце (біологія) – 11 клас Лушпай Олена, ІІІ місце  (біологія) – 11 клас Кигим Карина, ІІІ місце  (біологія) – 9-А клас Цимбал Валерія

2022/2023 н.р.: ІІ місце (біологія) – 8-А клас Лень Діана

2023/2024 н.р.: ІІ місце (біологія) - 8-Б клас Мироненко Анастасія, ІІІ місце (біологія) - 8-Б клас Безверха Юлія, ІІІ місце (біологія) - 9-А клас Лень Діана2